Klachtenprocedure

Iedere persoon (cliënt of een derde persoon) die met de HondwijZ Drachten te maken heeft, kan een klacht hebben over datgene wat hij/zij (heeft) mee(ge)maakt in relatie tot HondwijZ Drachten. 


Een klacht is een uiting van ontevredenheid. Deze ontevredenheid kan zijn gebaseerd op goede gronden, misverstanden, maar misschien ook wel op onjuiste gronden. Wat het ook is, het is voor ons belangrijk dat je ontevredenheid wordt weggenomen, misverstanden worden opgelost en dat we actie kunnen ondernemen wanneer jouw ontevredenheid is gebaseerd op juiste gronden. Daarmee kunnen we de kwaliteit van onze zorg en dienstverlening alleen maar blijven verbeteren. 

 

Als jij een klacht hebt over HondwijZ Drachten, blijf dan niet zitten met je ontevredenheid, maar maak dit bespreekbaar. De wijze waarop dit kan, is uitgewerkt in deze klachtenprocedure, zodat jij weet hoe een klacht bespreekbaar kan maken en wat daar vervolgens mee gebeurt. 


Voor de personen waarover wordt geklaagd, is het ook van belang te weten hoe op zorgvuldige wijze met klachten wordt omgegaan en wat van hen wordt verwacht. Deze Klachtenprocedure geeft dus ook duidelijkheid voor de personen die betrokken zijn bij de feiten in relatie tot de klachten.